ToppHälsas träningsexperter Sandra Hiort och Karin Bramsjö visar här enkla och effektiva träningsövningar för starka och slanka ben. Du behöver inte ens lämna hemmet – ta fram en stol och kör hårt!


Träningsövning 1: Vader

Tåhävningar är ett enkelt och effektivt sätt att träna vaderna. Stå i trappan, stapla några böcker – eller gör som Sandra och använd en tegelsten. Använd stöd om du har svårt med balansen, strunta i den om du vill utmana dig lite extra!


Träningsövning 2: Utfall med stol

Denna övning kallas för bulgariska utfall och du jobbar med ett ben i taget – men vi kan lova att den tar rejält på rumpa, lår och vader!

TÄNK PÅ: Att ha en stolt hållning och spänna magen när du böjer på benet.

Träningsövning 3: Uppsteg med stol

Den här övningen tränar inte bara lår, rumpa och vader – den är också bra för balansen eftersom du balanserar på ena benet.

 

THTranamedbalk2

Fler träningsfilmer:

ARMAR – 3 övningar för snygga och tonade armar

AXLAR – 3 effektiva träningsövningar mot stela axlar

RYGG – 5 enkla övningar för en stark rygg

RUMPA – 4 bästa övningarna för en välformad rumpa (ja, du kommer märka effekt!)

MAGE – stark och platt mage

 

NUVARANDE Bästa träningsövningarna för starka och tonade ben (som du kan göra hemma!)
NÄSTA Professorn: Pengar kan visst köpa lycka – om du spenderar dem rätt