Biggest Loser-Jillian: 3 bästa knepen för att bränna mer fett när du tränar

Här förklarar Biggest Loser-Jillian lite kring detta med fettförbränning. En video på några korta minuter som kanske ger svar på en del frågor du har? Iallafall är detta frågor som jag får nästan dagligen av människor, skriver personliga tränaren Lise Korsedahl i sin blogg.

De flesta känner igen Jillian Michaels från Biggest Loser (USA). Hon är en personlig tränare och dietist som har specialiserat sig inom viktminskning.

Hon är hård, men rättvis och jag personligen tycker hon är en fantastisk coach som fått många kraftigt överviktiga att ändra på sin livsstil.

I morse lyssnade jag på radion där de berättade om den nya forskningsrapporten som säger att överviktiga riskerar att dö upp till 10 år före en person med en normal kroppsvikt. Män löper tre gånger så stor risk som kvinnor. Har man barn/barnbarn bör detta vara den största motivationsfaktorn till varför man bör eftersträva att gå ner i vikt om man är överviktig.

Hade det varit enkelt att gå ner i vikt och hade det funnits en quick fix hade inte vi haft övervikt i världen. Jag arbetar som personlig tränare och ser varje dag hur människor sliter med vikten, motivationen och frustrationen kring sin övervikt.

LÄS OCKSÅ: Recept på smalt middagstips från Biggest Loser: Kycklinggryta

Har man inte möjlighet att anlita en personlig tränare eller att träna på ett gym kan du få inspiration av Jillian. Hon tränar mycket med egen kroppsvikt och kan kanske kan vara till hjälp?

Här förklarar hon lite kring detta med fettförbränning. En video på några korta minuter som kanske ger svar på en del frågor du har? Iallafall är detta frågor som jag får nästan dagligen av människor.

Värd att kolla på (engelsk tal, ej textad)

Ps. Pt-Lise bloggar inte längre på ToppHälsa, du hittar hennes nya hemsida här!

LÄS OCKSÅ: Lär din kropp att bränna fett – experter om mat, träning & viktknep

Kommentera

Läs mer om våra regler