Effektiv träning för rumpa, mage & lår (för dig som tröttnat på squats!)

Här är videon som visar hur du på ett enkelt och effektivt sätt kan träna rumpa, mage och lår – liggandes! Ett utmärkt alternativ för dig som inte vill göra squats!

Det bästa av allt? Du behöver endast en vägg!

Många tycker att det är svårt att träna rumpan. Dessutom har många problem med sina knän vilken kan förvärras om man inte gör övningen squats på korrekt sätt.

Men här kommer en övning som du kan träna liggandes – och som ändå aktiverar hela nedre delen av kroppen! Enjoy 😉

Gör 20 repetitioner av varje övning. Och upprepa övningen fyra till fem gånger under ett träningspass.

Fler effektiva sätt att forma och träna rumpan

– Spring intervaller i backe

– Knäböj är en superbra basövning som involverar hela kroppen. Så här undviker du misstagen som gör att övningen kan göra ont!

– Utfall. Kliv fram med en fot och kom ner till 90 graders vinkel med bägge ben.

– Ta alltid trapporna!

– Kissande hunden. Stå på knä och händer. Lyft ena benet i 90 grader och tryck foten bakåt, uppåt. Sätt en vikt runt foten om du vill belasta lite extra.

 

 

Fler träningsfilmer:

Kommentera

Läs mer om våra regler