Gå ner i vikt – och stanna där! En helt ny onlinekurs med ToppHälsa för dig som vill få en långvarig viktnedgång utan viktpendlingar. Med hjälp av ett tio-veckors schema får du lära dig allt från recept till mindfulness. Allt för att skaffa nya vanor på sikt. Köp kursen direkt och sätt igång nu – det finns inget att vänta på!

Har du försökt att äta nyttigt, ta långa promenader, läsa oändliga tipslistor om kaloriintag och testat varenda diet och bantningskur som är värd namnet?

Gå ner i vikt – och stanna där! En onlinekurs med ToppHälsa

Den här kursen är ingen diet.
Den handlar snarare om att gå ner i vikt på ett varaktigt sätt. Alltså inga matscheman där du ska ta bort alla kolhydrater, äta en viss mängd protein, äta sex gånger per dag eller liknande. Du kommer inte att serveras ett ”kostprogram” med färdiga menyer och recept. Anledningen till det är att sådana program ofta är inspirerande att följa en kort period, men om du vill åt en varaktig viktförändring, så måste du lära dig att få en sund relation till mat i det dagliga livet. Den här kursen, som du följer i tio veckor, handlar om att gå ner i vikt med hjälp av rätt mat och rätt ätbeteende. Du börjar precis där du är idag, den fungerar lika bra för alla. Den som leder kursen har hjälpt sina klienter till långsiktig viktminskning under många år. Hon heter Karin Magnusson och är dietisit och KBT-terapeut. I tio veckor kommer hon att coacha dig med filmer, fakta och personliga arbetsuppgifter för att du ska kunna gå ner i vikt för gott.

Klicka här för att komma till kursen!

Du får:

• Informativt filmmaterial där dietisten Karin Magnusson berättar hur du ska göra för att långvarigt gå ner i vikt – och peppar dig till att lyckas.
• Lära dig att komponera dina måltider så att du får bästa möjliga viktminskning.
• Ett helt nytt sätt att tänka kring hunger, mättnad och sug (byggt på KBT-terapi).
• Arbetsuppgifter som du gör i ett specialskräddat arbetsmaterial (du skriver ut det på en vanlig skrivare).
• Recept på nyttiga alternativ till den maten du gillar.
• Shoppinglista för vad du ska fylla din kyl med.
• Nya matvanor! Varje vecka adderar vi något, istället för att dra bort.
• Tips på smarta sätt att addera träning i vardagen.

Gå ner i vikt med Topphälsas onlinekurs - kost och träning!

Så här jobbar vi vecka för vecka:

Vecka 1: Motivation och vikten av att skriva matdagbok
Vecka 2: Bästa maten för viktminskning
Vecka 3: Så hanterar du hunger och sug
Vecka 4: Mättnad – när, var och hur fungerar det?
Vecka 5: Pepp och motion!
Vecka 6: Öva dig i mindful-eating
Vecka 7: Lär dig att hantera negativa tankar och känslor
Vecka 8: Få kontroll över ”risksituationerna”
Vecka 9: Hållfasta knep för att få bukt med suget
Vecka 10: I mål. Framtidsplanering. Det är nu det börjar!

Dessutom: Veckans nya matvana!

För att tappa vikt gäller det att skaffa sig bra matvanor! Det är roligare att lägga till än att ta bort, så vi jobbar med att du ska lägga till en bra matvana varje vecka.  Exempelvis addera bladgrönsaker, kallpressade oljor, nötter till kosten… Ja, häng med så får du se!

… och Veckans treat!

Det går att äta gott och ändå gå ner i vikt. Varje vecka bjuder vi därför på ett recept som är både gott och nyttigt. Vad sägs om fröknäcke, bananglass, proteinpannkakor eller chokladbollar?

Att gå ner i vikt sitter i huvudet

Att gå ner i vikt handlar mycket om hur du tänker. Vad väljer du att faktiskt göra när suget slår till? Och hur hanterar man dessa val och impulser? Det är därför Karin Magnusson, som både är dietist och KBT-terapeut, leder kursen. Hon coachar dig till vad du ska fylla kropp och själ med för att hålla vikten. (Du kommer att lära dig räkna till 15, sakta. Och du kommer att göra det många gånger!) Men det handlar förstås också om vad du fyller både kroppen och köket med till vardags. Du behöver rätt mängd kalorier för att hålla din matchvikt. För att slippa sockersug och kunna njuta av livet behöver du känna dig mätt och nöjd. En viktig sak är att du också får ”misslyckas” i den här kursen – det du lär dig är att byta negativa tankar om dig själv (”åh, jag är så värdelös”) mot en kvarts promenad om du ätit för mycket kladdkaka, eller att lära dig äta halva portioner på krogen. Den handlar om strategier och tips i stunden snarare än matscheman och dieter. Hur du tänker dagligen är ditt bästa sätt att slippa övervikt. Att äta nyttigt, helt enkelt. Som till exempel detta:

6 matregler som ger rätt kaloriintag:
1. Ät en måttlig låg-kolhydratskost
2. Ät mycket grönsaker
3. Ät protein i varje måltid
4. Undvik drycker som innehåller kalorier
5. Håll superkoll på sockret
6. Satsa på regelbundenhet

ga-ner-i-vikt-kost-motion

9 saker du kommer att lära dig om mat och vikt i kursen

… Och därför fungerar kursen så bra!

  • Du får kunskap om mat som gynnar (och missgynnar) en viktnedgång
  • Du kan fortsätta äta all mat (inga förbudslistor)
  • Du lär dig att äta när du är hungrig (inte när du är sugen eller uttråkad)
  • Du slutar äta när du är mätt (inte proppmätt)
  • Du hittar strategier för att få bukt på ditt sötsug
  • Du lär dig hantera negativa tankar som sabbar din viktnedgång
  • Du lär dig sätt som gör att du kan hantera situationer som lätt leder till ätande
  • Du kan NJUTA av mat (utan att ha kalorier och straffande tankar snurrandes i huvudet)
  • Du går ner i vikt och centimeter! Men i långsam takt, vilket är positivt eftersom det är då du har chans att behålla din nya vikt.

Blir du sugen på att hålla din drömvikt resten av ditt liv? Följ vår unika KBT-kurs på tio veckor i hur du går ner i vikt – för att inte gå upp igen! Vi skippar dieterna och lär oss istället att fylla både kropp och kylskåp med rätt mat, våga känna hunger, sluta äta när vi är mätta, hantera suget, fixa frestelserna vid fika och fest. Häng med vår duktiga dietist Karin Magnusson på ditt livs viktresa!

Gå ner i vikt – för att stanna där!

Klicka här för att komma till Topphälsas viktkurs!

Pris: 799 kr

Med tipsen och redskapen i Topphälsas kurs går du ned i vikt långsiktigt.

NUVARANDE Gå ner i vikt – och stanna där! En onlinekurs med ToppHälsa
NÄSTA TEST: Är du i riskzonen för utmattningssyndrom?