Behöver du inspiration till ett mer hälsosamt liv? Häng med på någon av våra inspirationskvällar med hälsoexperter och lär dig om kost, motion och mental träning. Och som försmak får du redan nu nio tips för en skönare vardag!

Den 5 och 7 mars 2018 bjuder vi på ToppHälsa in till en fullspäckad hälsoinspirations-kväll – #getinspired – tillsammans med våra systertidningar amelia och Tara!

Du kanske vill komma igång med din träning? Lära dig mer om återhämtning och mental träning? Äta och leva bättre? Följ med på en helkväll med föreläsningar och mingel som du får tanka massor av ny energi på! På plats finns hälsoprofilerna Kristin Kaspersen, Henrik Fexeus och Simon Sköld.

Kristin Kaspersen. Foto: Katarina Di Leva

Kristin Kaspersen, populär föreläsare & träningsinspiratör, ger dig goda råd om hur du startar morgonen bäst och får energi för hela dagen. 

Henrik Fexeus. Foto: Linda Alfvegren

Henrik Fexéus, mentalist och kroppsspråksexpert ger dig effektiva verktyg för mental träning. 

Simon Sköld. Foto: Viktoria Vyckman Ågren.

Simon Sköld, personlig tränare & kostrådgivare, ger dig träningstips och ger dig motivation för att nå dina mål!

Chefredaktörernas bästa hälsotips!

På plats träffar du förstås också oss på magasinen ToppHälsa, amelia och Tara. Och redan nu bjuder våra chefredaktörer på sina bästa tips för en mer hälsosam vardag:

ToppHälsas chefredaktör Pamela Andersson, Taras chefredaktör Anna Liljeberg & Amelias chefredaktör Maria Sognefors.

ToppHälsas chefredaktör Pamela Andersson:

  1. Se till att komma ut i naturen, ta en powerwalk till jobbet om det är möjligt, gå ut på lunchen och nyttja helgerna till utomhusaktiviteter. Vi behöver ljus, speciellt den här årstiden!
  2. Ge dig själv tid. Kanske kan du gå upp en kvart tidigare på morgonen för att ta en kopp kaffe och bara njuta av tystnaden och av att slippa stressa. Ingen tv. Ingen mobil. Bara du och lugnet.
  3. Vårda dina relationer. De är viktigare för din hälsa än du tror.

Taras chefredaktör Anna Liljeberg:

  1. Skaffa små goda vanor – 10 minuters promenad genom parken på väg till jobbet är härligt.
  2. Sänk ribban – hellre en skön yoga än en prestationsinriktad joggingtur.
  3. Satsa på 80/20.  Träna och ät rätt till 80 procent, men tillåt dig att njuta minst 20!

Amelias chefredaktör Maria Sognefors:

  1. Hitta små pauser i vardagen där du sänker axlarna, andas och hittar lugnet. Att andas och fylla kroppen med luft tar ner pulsen och sänker kortisolnivåerna i kroppen.
  2. Undvik förbud. Istället för ”jag ska inte” – tänk ”jag vill” och lägg till roliga aktiviteter och god mat som gör att du mår bra.
  3. Sov, kramas och skratta mycket. Fysisk närhet, god sömn och positiv energi gör mirakel för hälsan.

Säkra din plats NU!

Ordinarie pris är 495 kronor, men du som är prenumerant på ToppHälsa, amelia eller Tara betalar endast 395 kronor. Fyll i 2018 i kampanjkod för att få prenumerantpris.

Vi ses i:

  • Göteborg, Gothia Towers, måndag den 5 mars mellan kl 17.30-20.30
  • Stockholm, Bonnier Conference Center, onsdag den 7 mars mellan kl 17.30-20.30

Klicka här eller på bilden för att boka!

NUVARANDE #getinspired – få inspiration för ett mer hälsosamt liv!
NÄSTA Testa sov-rutinen som räddar din nattsömn!