Gör 2017 till ditt bästa (och roligaste) träningsår – vår PT pushar igång dig

Nytt år och nystart med träningen kan både kännas kul, utmanande och lite klurigt. Hur gör man för att sätta upp mål som man orkar kämpa mot och som man faktiskt kan nå?

Vår träningsexpert Erika Kits Gölevik hjälper dig i första delen av vår nya miniserie – för ett 2017 med rolig träning, bra mat och en skön insida!

Experten: Så sätter du upp ett mål och kommer igång med träning

1. Vad är ditt mål?

Fundera på vilken träning som du tycker är riktigt riktigt rolig. Om det är innebandy eller ridningen som du gjorde när du var liten som får det att pirra i magen – då är de det du ska göra!

(21 tips på roliga träningsformer)

2. Planera träningen 

När du har bestämt dig för VAD du vill träna – sätt dig då ner och se över din kalender. Hur kan du få in den här träningen i ditt liv? Planera in din träning helt enkelt!

 

Fler delar av vår miniserie:

 

Behöver du hjälp med nya matvanor? Gå kursen ”Bli din egen viktcoach”

”Bli din egen viktcoach” är en kurs för dig som vill gå ner i vikt (anordnat av oss på ToppHälsa). Men inte genom en quick-fix, utan genom en livsstilsförändring! Du kommer lära dig vilken mat som mättar (och inte mättar), vad du ska äta för att undvika sötsug och hur du äter lagom mängd. Du får också kunskap om hur du ska åstadkomma en beteendeförändring som leder till viktminskning.

LÄS MER OM KURSEN OCH ANMÄL DIG HÄR!

Kommentera

Läs mer om våra regler

Du kanske också vill läsa