Smalare midja snabbt – här är den bästa träningsövningen

Om du vill ha en smalare midja – då måste du bara testa detta! Enligt träningsgruppen ”Popsugar Fitness” är nämligen övningen nedan den mest effektiva träningsövningen någonsin för en mindre midja snabbt.

Med hjälp av styrketräning kan vi forma och bygga vår kropp. Dessutom minskar styrketräning risken för skador längre fram i livet och gör att vi känner oss både starkare och lyckligare.

Gör den här övningen varje eller varannan dag – du kommer snabbt att märka skillnad!

Träningsövning för smalare midja

Ps. Vill du forma kroppen för att ge intrycket av en ännu smalare midja är det viktigt att du även bygger rumpa/ben samt rygg/axlar.

 

Styrketräning för dig som vill gå ner i vikt

Om du är väldigt överviktig kan du behöva gå ner något i vikt för att få resultaten som lovas ovan. Men det går inte att punktförbränna fett, och om du går ner i vikt är det väldigt genetiskt hur fettet sedan fördelar sig på kroppen. Därför är styrketräningen så viktig om du har särskilda mål med din träning.

Här förklarar Biggest Loser–Jillian varför styrketräning är en så extremt bra träningsform för dig som vill gå gå ner vikt.

 

5 snabba för en långsiktig viktminskning:

1. Minska på sockret

Ät mindre godis, glass och bullar. Ett alternativ är att utesluta det helt om det är en stor trigger för dig. Men att förbjuda något är sällan bra. Håll dig därför gärna till lördagsgodis. Älskar du smågodis? Ja, då får du äta 10 bitar varje lördag. Välj dem med omsorg och NJUT!

2. Välj mindre kolhydrater och välj långsamma

Skär ner på kolhydraterna något. Och de kolhydrater du väljer att äta, låt dem vara långsamma. På så sätt håller sig ditt blodsocker stabilt under en längre tid.

3. Ät mer protein

Protein håller dig mätt. Och gör att musklerna inte riskeras att brytas ner i samma utsträckning som de annars gör när de får för lite energi. Här är 5 proteinrika frukostar för dig som vill ha en optimal start på din dag!

4. Var inte rädd för fett

Dra inte ner för mycket på ditt fettintag (det kan påverka hormonnivåer i kroppen på ett negativt sätt). 0,5-1 gram fett per kilo kroppsvikt per dag brukar vara en bra måttstock. Välj bra fetter så som fet fisk, rapsolja och avokado.

5. Träna rätt

Gå promenad i minst 30 minuter varje dag (kanske börja gå till jobbet?). Träna dessutom mer intensivt i minst 30 minuter varannan dag. Där kan du varva mellan cardioträning och styrketräning, eller varför inte en mix så som cirkelträning.

linda nestor

Kommentera

Läs mer om våra regler