Stark och platt mage – här är bästa övningarna (som du kan göra hemma!)

En platt och stark mage är ett mål för många! Dock är det lätt att tröttna på att göra situps i sin träning – och det kan också vara svårt att komma åt vissa viktiga delar av magmuskulaturen. I våra nya träningsfilmer visar ToppHälsas Sandra Hiort tre magövningar som inte bara är roliga – utan som också ger resultat snabbt!


Magträning med boll

I den här övningen använder vi av oss en boll. Om du vill kan du göra övningen i ett lite högre tempo och där med få upp ett flås samtidigt!

Sneda maglyft med hantel

Stå stödigt, lite bredare än höftbrett och med stolt hållning. Välj en hantel eller en annan tyngd som du har hemma (exempelvis en flaska med vatten 😉) Anpassa tyngden som du vill ha den!

Russian twist

I den här magövningen kan vi använda en boll (eller något annat som vi har hemma!) Lyft benen från marken. Ryggen ska vara rak, och sänk axlarna. Jobba från sida till sida.

 

Ps. Fler magövningar:

Fler träningsfilmer:

Axlar – 3 effektiva träningsövningar mot stela axlar 

Rygg – 5 enkla övningar för en stark rygg 

Rumpa – 4 bästa övningarna för en välformad rumpa (ja, du kommer märka effekt!)

THTranamedbalk

Vill du se mer sånt här? Följ ToppHälsa på Facebook eller ladda ner ToppHälsa-appenså missar du inget!

Kommentera

Läs mer om våra regler