Behöver du en spark i baken för att ta dig ut i löparspåret? Här är några tips för att få en skönare löpkänsla!

 

  1. Satsa på rätt kläder, lager på lager i material som andas. En buff är skönt runt halsen när det är kyligare. (Kom ihåg reflexer om du springer i mörker.)
  2. Variera med annan träning du tycker är kul.
  3. Variera löpningen – Kör till exempel de tyngre, snabbare löppassen inne på löpband och de lugnare ute i naturen.
  4. Känns det supertrögt? Dra ner på mängden löppass men fortsätt röra på dig.
  5. Satsa extra mycket på styrketräning och rörlighet som sedan hjälper dig med löpsteget.
  6. Tänk mer teknik än fart när du springer (är det halt så korta gärna ner ditt löpsteg).
  7. Satsa ordentligt på uppvärmning så känns löpningen ofta lättare.
  8. Unna dig ett kort yogapass eller en skön stretch efter passen, njut av känslan!
  9. Använd naturen till naturliga intervaller och njut av vad du ser på vägen.
  10. Spring långsammare, gärna i terräng så får du bra träning för både kondition och benstyrka även i lågt tempo.
  11. Tänk på att din kropp kommer att tacka dig om du håller igång rörelsemönstret. Försök åtminstone få till ett löppass var femte dag.

Psst! Kolla in vår yogakurs som guidar dig till ett skönare liv – på bara 10 veckor!

Yoga & yinyoga – bli smidig, stark och stressfri

Yoga motverkar stress och depression, minskar värk i nacke och rygg, stärker hjärtat och gör dig smidig och stark. I den här kursen får du konkreta och användbara verktyg som hjälper dig att hitta en mer hälsosam livsstil i förenlighet med yogans filosofi. 

Pris: 799 kr