Vad äter du innan du ska träna? Här tipsar dietist Karin Magnusson om tre bra mellanmål att ladda upp med före träning.

Ett mellanmål före träning får gärna innehålla proteiner, fibrer och vitaminer. Proteiner för att dess aminosyror gör att du lättare bygger muskler under träningen. Fibrer mättar och har bra effekt på de goda tarmbakterierna. Vitaminer stärker ditt immunförsvar, så att du håller dig frisk och kan träna ännu mer.

3 mellanmål som är bra uppladdning inför träning

  1. Keso med granola och bär (laktos-, äggfri och vego)
    mellanmål träning
  2. Hackat äpple med sojakvarg och mandlar (vegan)
    mellanmål träning

  3. Grov knäcke med avokado & rökt kalkon (köttfri)
    mellanmål träning

Psst! Behöver du träningsinspiration också? Spana in vår superpopulära onlinekurs med D-Flex & Pam!

Träna med D-Flex & Pam!

  • Hitta formen på 21 dagar – unikt program
  • Totalt 9 timmar film, där ni tränar tillsammans
  • Pepp och skratt med chefredaktör Pamela Andersson
  • Så ska du äta för att må bra, och bli stark!

NUVARANDE 3 smarta mellanmål att äta före träningspasset (laktosfritt & veganskt)
NÄSTA Träna i vatten: Sommarens hetaste cirkelpass gör du förstås i poolen