Behöver du inspiration till nyttiga och enkla mellanmål som ger bra energi? Vår kostexpert Kristina Andersson tipsar här om sina bästa snacks, som du antingen tar med till jobbet, ut på stan eller äter hemma innan träningen. Perfekt!

7 nyttiga & enkla mellanmål:

1. Kokta ägg

Ingen matupplevelse direkt, men ägg gör sitt jobb: Proteinrikt och ökar mättnadskänslan (så att du kan hålla dig fram till middagen).

2. Rawfoodbollar

Mixa nötter med kokosolja, kakao och dadlar. Rulla i kokos.

3. Spara lite av lunchen

Ta med lite mer lunch än du behöver, och spara resten till mellanmål.

4. Mellanmålsmuffins

Blir det rester över från middagen? Lägg detta i muffinsformer och häll sedan på äggstanning så har du goda måltidsmuffins!

5. Smoothie

Här finns recept på fem nyttiga smoothies. Välj efter smak!

6. Chiapudding

Här är ett jättegott recept på chiapudding av vår träningsexpert Sandra Hiort. Blanda ihop alla ingredienser och ställ in i kylen, rör runt efter ytterligare 20 minuter och ställ sen tillbaka puddingen i kylen. Ät efter någon timme eller två (eller fler) med färska bär, frukt eller något annat gott.

  • 1/2 dl chiafrön
  • 2 dl mandelmjölk osötad
  • 1 msk frystorkade hallon eller blåbär
  • 1 msk kokosolja
  • Lite vaniljpulver
  • Eventuellt lite kokosflingor

7. Bananpannkakor

Bananpannkakor är nyttiga, riktigt goda och mättande. Perfekt recept till både frukost och mellanmål för dig som tränar – eller bara vill njuta utan mjöl och vanligt socker. Här är ett gott recept!

Nyfiken på mer mat som är bra för din kropp? Här tipsar Kristina Andersson om hur du kommer igång med bra matvanor och här är råvarorna som ökar din förbränning!

Psst! Vill du lära dig mer om träning och hälsa?
Kolla in vår succébok:

stora boken om din hälsa

Lite ur innehållet:
➔ Så får du ordning på mat, träning och sömn
➔ Hitta dina socker-fällor och bli kvitt sötsuget
➔ Test: Vilken träning passar dig?
➔ Vägarna till hållbar viktsuccé
➔ Sov gott med metoderna som funkar

Köpknapp_rosa