I annonssamarbete med FITBIT

Ladda sommaren med rolig och effektiv träning som håller hela semestern.

På sommaren släpper vi gärna på vardagens inrutade schema. Och det är lätt att tappa träningsrutinen. För att du inte ska drabbas av dåligt samvete över uteblivna löppass, och inte heller tappa formen helt i sommar delar vi med oss av sju smarta träningstips som funkar perfekt på semestern.

1. Cykling – härligt och effektivt

Landsvägscykling på sommaren är en riktigt njutbar träningsform. Friheten är oändlig, utsikten vacker och träningen effektiv. Håll koll på distans och tempo med en aktivitetsklocka.

Då är sommaren cykelhögtiden nummer ett. Att cykla utomhus är en helt annan träningsupplevelse, känn vinden i ansiktet och njut av vackra omgivningar. Med en aktivitetsklocka får du svart på vitt på tempo och distans, och ser hur du tränar över tid.

2. Passa på att umgås i rörelse

Ta tjejsnacket under en solig promenad, cykla med din partner, klå kompisarna i beachvolley och lek kull med ungarna. Du slår två träningsflugor i en smäll – kvalitetstid med dina nära och rörelse för din kropp!

3. Satsa på pulshöjande övningar

Tiden är grejen på sommaren. Du har fullt upp med att bada, sola, grilla och lata dig. Lösningen: Kör korta men högintensiva pass på cirka 15 min med pulshöjande övningar som burpees, hopprep, armhävningar, knäböj, utfall, upphopp…
Plus i kanten! Sätt gärna ihop övningarna i ett effektivt tabatapass och du är hemma. Hängmattan nästa!

4. Träna utan att träna

Du rör ofta på dig mer än du tror på sommaren. Promenaden till stranden, ett härligt kvällsdopp, cykelturen in till stan, promenaden i blåbärsskogen – all aktivitet är bra och räknas. Du kan enkelt se och registrera din dagliga aktivitet med en klocka från Fitbit. Den räknar också steg och puls och ger dig hälsoinsikter. Som ett litet kvitto.

Specialerbjudande just nu!
Just nu ger vi dig 15 % rabatt på utvalda klockor från Fitbit när du beställer i Bonshop.

5. Utnyttja utegymmen

Utegym finns det gott om i stan. Gratis. Enkelt. Och när som helst på dagen. Bra sätt att få in ett spontant träningspass.

6. En egen PT på sommaren?

Kanske inte alla kan ha. Men med en aktivitetsklocka från Fitbit (till exempel nya Versa) får du varje timme en ”reminder to move” – en vänlig påminnelse om att det är dags att röra på dig. Den kan också ge dig personliga råd och information.

Gör några lugna yogapositioner, sitt i stillhet och se till att sova ordentligt. Du kan få stenkoll på din sömn med en aktivitetsklocka från Fitbit. Den registrerar din sömn, antal timmar och kvalitet.

7. Vila dig i form

Sist men inte minst: ge dig själv tillåtelse att bara lata dig ibland också! Återhämtning är viktigt för dina träningsresultat. Gör lugna yogapositioner, släpp stress och prioritera sömnen. Sommar och semester är en tid för vila, så släpp det dåliga träningssamvetet och hitta sätt att stressa ner.

Missa inte!
#teamfitbits coacher ger fler tips på hur du behåller formen i sommar i filmen här nedan.

NUVARANDE 7 tips för dig som vill hålla (tränings)formen i sommar
NÄSTA Coreträning: 6 effektiva övningar för att få platt & stark mage!