Här hittar du extra övningar för bäckebottenträningen.

TRÄNA BÄCKENBOTTEN. Börja träna ditt inre golv – och få starkare rygg, snyggare hållning och skönare sex på köpet. Testa Julies metod – som fått Frankrikes president och hans hustru, sångerskan Carla Bruni-Sarkozy i toppform.

Här är de extra övningarna:


8.Bron
Sätt dig på bollen med benen isär. Flytta fram fötterna till liggande ställning med huvudet på bollen. Ha knäna i 90 grader. Sänk bäckenet som om du skulle sätta dig på golvet. Höj bäckenet samtidigt som du spänner mellangärdet. Repetera 15 gånger.
Tränar: stjärt, mellangärde och rygg.
Tänk på: Se till att bollen inte glider. Placera händerna under huvudet för balans.

9.Sidoslagen
Vila huvudet mot ena armen. Lyft benet med sträckt fot. Spänn mellangärdet. Sänk benet utan att det nuddar marken, lämna 5 centimeters mellanrum. Repetera 15 gånger på varje ben.
Tränar: stjärt, midja och mellangärde.
Tänk på: Att huvudet vilar ordentligt.



10.Stretch
I slutet av ditt träningsprogram, måste du stretcha. Du får absolut inte hoppa över denna övning. Den är mycket viktig. Sträck ut benen framför dig och böj dig fram. Sträck ut ryggen och försök nå golvet framför dig.


11.Stretch
Böj din överkropp åt vänster genom att sträcka högra armen över huvudet. Gör sedan samma sak åt andra sidan.