Den perfekta boosten inför träningen – full av nyttigheter! Här är raw food-bollarna som ger ny energi!

Recept Energibollar:

(Ca 10 st)

Ingredienser:

  • 1 dl mandlar
  • 8 dadlar (Låt dem gärna ligga i blöt någon timme innan du sätter igång)
  • 5 aprikoser
  • 1 tsk kanel
  • 1 msk proteinpulver
  • 2 msk macapulver
  • Eventuellt lite kokosolja på slutet för att få till rätt konsistens
  • Kokosflingor att rulla bollarna i

Gör så här: Finhacka nötterna och aprikoserna, lägg dem tillsammans med dadlar, pulver och kanel i en skål (eller mixer). Mixa alltihop. Testa att rulla till en boll, lägg till lite kokosolja om det behövs för att kunna rulla dem lätt. Rulla sedan till bollar som du gnider runt i kokosflingorna. Förvara i kyl eller frys tills det är dags att äta. (Går bra att ta med sig i träningsväskan som mellanmål också!)

Läs också: Nyttig äppelpaj utan gluten

Psst! Vill du ha fler mumsiga recept och lära dig mer om träning och hälsa? Kolla in vår succébok:
stora boken om din hälsa

Lite ur innehållet:
➔ Så får du ordning på mat, träning och sömn
➔ Hitta dina socker-fällor och bli kvitt sötsuget
➔ Test: Vilken träning passar dig?
➔ Vägarna till hållbar viktsuccé
➔ Sov gott med metoderna som funkar

Köpknapp_rosa

NUVARANDE Enkla, supergoda energibollar som boostar din hälsa!
NÄSTA I veckans PeppPodd: Har du också hakat på hälsorevolutionen?