Fråga: Vad ska jag göra åt att jag har svårt att samla mig när jag kommer hem från jobbet? Jag är så speedad. Har du tips på någon enkel meditations- eller andnings-övning som jag kan göra för att lite lättare ta tag i matlagning och annat på kvällen? /Maggan

Coach Åsa Nyvall svarar:
”Testa att djupandas”

Coach Åsa Nyvall

Hälsocoach och parterapeut Åsa Nyvall svarar på dina frågor om livet.

– Mitt bästa tips, som dessutom är enkelt, är att skapa utrymme när du kommer hem för att få sitta ner i stillhet en liten stund och djupandas. Minst fem djupa andetag, helst flera. Låt luften färdas genom dina lungor hela vägen ner till magen, håll kvar ett ögonblick, och andas sedan ut lugnt och skönt.

Lägg gärna en hand på magen så att du känner att den lyfts på inandningen, och att du får ner andetagen hela vägen. Det är först då de välgörande signalerna landar rätt hos dig och ger dig lugn och ro. Det hjälper dig att stressa ner och berättar att allt är som det ska. Just nu.

Psst! Vill du v e r k l i g e n komma ner i varv? Följ med på vår yogahelg till Marbella i oktober!

YOGA RETREAT PÅ SHANTI SOM, MARBELLA

När: 13-16 samt 16-19 okt
Pris: 7 200 kr
Vad ingår: Del i dubbelrum, frukost, snacks och middag alla dagar, alla schemalagda yoga-klasser, föreläsningar, workshops och hike.

NUVARANDE Fråga hälsocoachen: ”Hur ska jag göra för att varva ner?”
NÄSTA Less på plankan & situps? Få stark platt mage – träna med pilatesboll!