Tycker du att det är svårt att få träningen att bli av? Tänk om man bara hade en egen PT som höll träningen i schack, men det har ju inte alla. Däför har vi frågat PT:n David Seisay om hans 3 enklaste tips för att hålla igång träningen.

David ”D-Flex” Seisay är en erfaren PT och driver D-Flex Fitness i Stockholm, med egenutvecklade träningsprogram i grupp och individuellt med framgångsrika resultat. Följer du Davids tips så kommer träningsmotivationen inte vara ett problem. Svårare än precis så här behöver det faktiskt inte vara! Här är Davids bästa tips:

  1. Bestäm 3 dagar du ska träna med en dags vila emellanåt t.ex. måndag, onsdag och fredag. Boka in dessa dagar precis som vilken annat möte som helst. Då blir det av!
  2. Kör tillsammans med en kompis! Det blir alltid roligare när man är två. Se det ett tillfälle att umgås. Och dessutom blir det jobbigt att svika sin träningspartner!
  3. Se till att träningsformen du kör är något du tycker är roligt! Olika människor tycker om olika typer av träning. Om du inte tycker att det inte är kul och att en viss träningsform inte din kopp te, så är det mer sannolikt att träningen inte heller blir av!

Psst! För mer tips och motivation till träningen – häng med på ToppHälsas onlinekurs Träna med ”D-Flex och Pam – kom i form på 21 dagar”. En onlinekurs som ger dig Davids Seisays unika träningsprogram att köra hemma – som en egen PT!

Träna med D-Flex & Pam!

  • Hitta formen på 21 dagar – unikt program
  • Totalt 9 timmar film, där ni tränar tillsammans
  • Pepp och skratt med chefredaktör Pamela Andersson
  • Så ska du äta för att må bra, och bli stark!

NUVARANDE Kändis-PT:ns 3 supertips för att få träningen att bli av!
NÄSTA 6 hälsovanor alla borde lära av pensionärer