Svårt att komma ner i varv? Här är tre knep att ta till för att bromsa upp lite i vardagen!

Är ditt liv inställt på ”Kämpa! Utmana! Bättre kan du!”? Då är det dags att andas ut, sänk axlarna och flyta med ett tag!

3 bra övningar för att minska stress

  1. Tänk på att morgonen sätter prägel på hela dagen
    Om du stressade hela morgonen och slängde dig iväg till jobbet fortsätter dagen så. Börja istället med att sätta dig 5 min och meditera. Sätt dig på sängkanten, på golvet eller var du vill. Innan du går in i badrummet. Innan du äter frukost. Blunda. Andas. Sitt bekvämt. Använd tiden så som det passar dig. Andas. Lyssna. Känn temperaturen mot din kropp. Tänk de tankar du behöver tänka. Men bara en tanke i taget. Ta en paus. Ta sedan nästa tanke. Fundera över eventuella problem. Känn temperaturen mot kroppen. Andas. Sedan kan dagen börja!
  2. Lägg märke till de små sakerna
    Se glädjen med livet! I vardagen. I din omgivning, i alla små och stora händelser. Var tacksam för dem som finns runt dig, som älskar dig. Och försök jaga bort alla negativa tankar. Det gör dig gladare!
  3. Påminn dig själv om känslan i nuet
    Stanna upp flera gånger om dagen och lysssna in omgivningen. Blunda några sekunder om det blir enklare. Genom att verkligen lyssna och ta in omgivningen blir du ett med nuet. Det verkar otroligt lugnande!

 

LÄS OCKSÅ: 11 steg till att börja meditera (även för dig som inte kan sitta still!)

Psst! Ät och njut med gott samvete – kom in i bra träningsvanor på någon av ToppHälsas träningsresor!

TRÄNINGSRESA TILL PALMA

När: 8-15 sept
Pris: 15 495 kr (14 695 kr för ToppHälsas prenumeranter)
Vad ingår: Flyg t/r, mat på flyget, transfer, del i dubbelrum, halvpension, ToppHälsas aktiviteter.

NYHET – CHALLENGE WEEKEND PÅ SKEPPARHOLMEN

När: 13-14 okt
Pris: 3 995 kr
Vad ingår: Del i dubbelrum, alla måltider, aktiviteter och träningspass på schemat.