Vi är så glada att nu kunna presentera David ”D-Flex” Seisay som ny bloggare på ToppHälsa. David, som var en av de allra första att ta in personlig träning till Sverige, kommer i sin blogg att dela med sig av bra träningsövningar, smarta kosttips och massor av inspiration för en hälsosam vardag. LÄS BLOGGEN HÄR!

Hej David, hur känns att börja blogga på ToppHälsa?

– Det känns fantastiskt! Jag älskar tidningen och det kommer att bli riktigt roligt att inspirera och informera er med min träningsfilosofi.

Vad kommer vi att få läsa i din blogg?

– Ni kommer att få träningstips, övningar ni kan köra hemma och på gymmet samt idéer ni kan ta med er för att få struktur på er vardagsträning. Dessutom kommer ni att få kosttips.

Vilka är de vanligaste önskemålen som människor har som kommer till dig, och hur hjälper du dem?

– De vanligaste önskemålen är att må bättre, bli starkare och få ett bättre resultat med sin träning. Det jag gör är att använda mina 25-års erfarenhet som personlig tränare för att hjälpa dessa personer att på ett roligt och underhållande sätt nå det resultat de önskar.

Hur ser en typiskt träningsvecka ut för dig?

– Jag försöker gå igenom hela kroppen, både med styrkerörelser, förstärka hjärtat med olika konditionsövningar och behålla rörligheten med hjälp av rörlighetsövningar. Jag försöker dela upp dessa övningar så att det blir fyra träningsdagar per vecka.

Vad får du din träningsglädje ifrån?

– Jag har alltid älskat att träna och utföra atletiska övningar. Ända sedan jag var sju år gammal har jag på skoj gjort armhävningar – och jag var bra på det redan då 🙂 För mig skulle det kännas konstigt att inte röra på sig, det är en stor del av mitt liv och jag blir alltid glad av att träna.

Hur äter du för att må bra?

– Min kost består av små regelbundna portioner. Innehållsmässigt är det näringsrika ingredienser. Mycket grönsaker, frukt och långsamma kolhydrater. Dessutom ser jag till att dricka rikligt med vätska under dagen.

Vilka träningsövningar är absolut bäst för kroppen (om du bara får välja tre)?

– Det är en klurig fråga eftersom att vi alla ser olika ut (längd, vikt). Om jag ska prata för min egen del skulle det vara benböj, chin-ups och benpress. Då får du styrketräning för hela kroppen med bara tre övningar.

LÄS BLOGGEN HÄR!

Faktaruta

  • Ålder: 49
  • Familj: Amani, 7 och TJ, 26
  • Bor: Bromma
  • Gör: Personlig tränare och konceptutvecklare av träningsprogram i grupp, driver träningscentret D-Flex Fitness på Östermalm i Stockholm, författare, föreläsare och artist tillsammans med Rob’n’Raz.
NUVARANDE Ny bloggare på ToppHälsa – personliga tränaren David D-flex Seisay
NÄSTA Hur stor skillnad gör andningen när man tränar? Experten svarar!