ToppHälsas redaktör Sandra har bara en gren kvar i tjejklassikern - Lidingö tjejlopp. Läs om hur hon laddar inför utmaningen samt hur hon spenderar sommaren.

Vad har du för semesterplaner?

Jag bor i hus och har ungefär 7 000 saker att fixa med. Jag ska måla staket, bygga bokhyllor, rensa ogräs och skruva ihop köksluckor. Mellan varven ska jag hoppa studsmatta med barnen och åka och bada om det blir fint väder. Och vräka i mig jordgubbar, hallon, smultron och blåbär! Ska spendera en vecka i skåne på Österlen med goda vänner också. Samla snäckor och stenar på stranden, bada i havet och njuta av sand mellan tårna.

Hur tränar och äter du på sommaren?

Laddar för Lidingö tjejlopp nu, min sista etapp i Tjejklassikern, och kommer göra det med hjälp av min nya bästis – pulsklockan. Intervaller tidigt på morgnarna, eller sent på kvällarna, om solen håller sig framme. Brukar avsluta löpturen med att slänga mig från bryggan ner i en svalkande sjö. Jag brukar just springa på sommaren eftersom det är lätt att ta med sig joggingskorna vart jag än åker. Och så känner jag mig fri när jag får springa ute i skogen, det är otroligt skönt. Jag äter mycket grillat och sallad, drar ner på kolhydrater som jag inte känner något jättesug efter på sommaren. Och så älskar jag frukt. Vattenmelon i stora lass.

Vad är ditt bästa träningstips?

Att bara göra det. Även om det känns tungt ibland. Tänk på känslan efteråt och jobba dig dit. Den är oslagbar. Jag tror verkligen att det är just när du känner för det som minst som du behöver träningen som mest. Och så fungerar det ju faktiskt som förebyggande medicin också.

Vad är topphälsa för dig?

Att må så bra du bara kan, hitta livsbalans för just dig. Det handlar såklart lika mycket om fysisk hälsa som psykisk. Om både kroppen och hjärnan mår bra jobbar de som bäst tillsammans också!

Läs Sandras blogg här!