Till hösten vill många av oss gärna kickstarta och komma igång med träningen igen. Men många gånger hinns den inte med utan hamnar i stället på listan över dåliga samveten. Här är några enkla knep för att hinna med träningen i en hektisk vardag.

1. Planering
Planering är A och O. Se till att boka in pass i din kalender på samma sätt som du bokar in ett möte på jobbet.

2. Träna med en vän
Träna tillsammans med någon. Det är alltid svårare att hoppa av ett träningspass om man har bestämt träff med en vän.

3. Ställ klockan tidigare

traning_morgon

Ställ klockan lite tidigare och träna innan dagens alla aktiviteter startar. Det ger en kickstart på dagen och dessutom är träningen avklarad och du kan ägna dig åt andra saker under dagen och kvällen.

3. Anlita en PT
Förutom att du får hjälp med din träning är det svårare att hoppa av ett träningspass bara för att det är skönare att ligga hemma i soffan.

4. Träna på lunchen
Har du fullt upp på kvällarna efter jobbet. Träna på lunchen. Spring en runda, ta en promenad, använd naturen eller staden som träningsredskap. En bänk kan till exempel vara perfekt för att träna triceps mot.

6. Prioritera, prioritera och prioritera
Låt träningen bli lika viktig som allt annat i ditt liv.

7. Utgå från ditt hem

Traning_hemma

Om du har ont om tid och inte hinner ta dig till en träningsanläggning är det bättre (och går snabbare) att träna hemma eller starta träningen från hemmet. Ta en promenad, löprunda eller ett cykelpass genom att starta redan vid ytterdörren. Gör ett snabbt styrkepass hemma och träningen blir gjord på ett kick (och den blir framför allt av).